GARDA TRIED TO TAKE HER LIFE AFTER SEX ASSAULT AND HARASSMENT – COURT TOLD

first_imgA female Garda has revealed how she tried to take her own life after being sexually assaulted and harassed by a fellow Garda, a court has heard.Letterkenny Circuit Court is today continuing to hear harrowing details of the case against a married Garda.The Garda, who is in his 30s, denies seven charges of sexual assault and two charges of harassment against two female colleagues. Today’s evidence has so far consisted of defence barrister Peter Nolan cross-examining the first female Garda to make the claims.The incidents are all alleged to have happened between November 2010 and May 2011.The woman again revealed how she was sexually assaulted by the other officer on thee occasions – twice in the Garda station they worked and once in a patrol car.The woman revealed how she is “one hundred per cent sure” how she knows the man rubbed his erect penis against her.Mr Nolan read some of the woman’s statement back to her in which it was mentioned she tried to take her own life during the alleged campaign of harassment.Mr Nolan asked the woman why, as a trained officer, did she not make a formal complaint until much later.The woman replied “My head was spinning and my stomach was turning and I was processing all these thought. Does she think we’re having an affair with him.”Mr Nolan replied “Surely this was the time to scotch all these rumours and to say he was sexually assaulting you. It was up to you to make a complaint.“You had him there and a Sergeant you trusted and you were almost vomiting. You never made a complaint until this statement.“Why didn’t you nip this in the bud when you had the opportunity to do this? If you had made the complaint none of this prosecution would before the courts.”He then claimed this was a “storm in a teacup” to get back at the accused.“I think what you are saying is absurd,” answered the woman.Mr Nolan answered the only absurd thing was three years later that she was now here as if her world had fallen apart.“You are a very callous man. I would disagree with 90% of what you have said,” replied the woman.Again some leading members of the Garda force are in court including Chief Superintendent Terry McGinn.The case continues.COPYRIGHT DONEGALDAILY.COMGARDA TRIED TO TAKE HER LIFE AFTER SEX ASSAULT AND HARASSMENT – COURT TOLD was last modified: October 31st, 2013 by StephenShare this:Click to share on Facebook (Opens in new window)Click to share on Twitter (Opens in new window)Click to share on LinkedIn (Opens in new window)Click to share on Reddit (Opens in new window)Click to share on Pocket (Opens in new window)Click to share on Telegram (Opens in new window)Click to share on WhatsApp (Opens in new window)Click to share on Skype (Opens in new window)Click to print (Opens in new window) Tags:Gardasex assaultlast_img read more

Read More
Ranieri declares Fulham are ‘alive’ after comeback

first_imgClaudio Ranier is confident Fulham will stay up.[Picture: Simon Matthews/PA Wire]Claudio Ranieri declared Fulham are “alive” again following the dramatic 4-2 win over Brighton.Aleksandar Mitrovic scored twice as the Whites came from two goals down to breathe life into their relegation battle.Fulham, who had lost all four of their previous matches since the turn of the year, were staring down the barrel of another defeat after two first-half goals from Glenn Murray.But Calum Chambers pulled one back with his first Fulham goal before two trademark Mitrovic headers put the hosts in front, and Luciano Vietto opened his account with the fourth to wrap up the victory.“This three points means that we are alive, we can see a little light in front of us,” said manager Ranieri.“It is only a little step but we are alive. We showed very good fighting spirit.“It was a very strange match, we were 2-0 down after 17 minutes. At half-time, I gave confidence to my players and positivity. I told them we are in the match.“The goal from Chambers was very important, it gave the players the opportunity to say ‘we can do something good tonight’.“We deserved to win and we played very good football.”Murray had not scored in his previous nine Premier League matches but found Fulham’s defence as accommodating as usual – he had tucked away his sixth and seventh goals in his last five games against them.Yet somehow Fulham clawed themselves back into the contest two minutes after the interval, Chambers beating Mat Ryan from 20 yards before Mitrovic twice threw himself in where it hurts to turn the match on its head.A nervous final 10 minutes looked in prospect until Tom Cairney struck the crossbar and Vietto tucked the rebound away to complete the dramatic turnaround.Fulham remain second from bottom but are now two points behind Cardiff and five from safety.It is now three straight defeats for Brighton, and manager Chris Hughton said: “Of course I was angry afterwards. You don’t expect to concede four goals. That’s not like us.“I thought as good as we were in the first half we were as poor in the second half.“Mitrovic is a very good player but we conceded poor goals. If I’m looking at the first goal we allow a player to strike from the edge of the box and that gives them momentum.“Looking at the four goals we conceded they are four poor goals which is not like us, particularly in the form we have been in. We found it hard to cope in the second half and we didn’t work hard enough.”See also:Fulham pull off brilliant comeback to beat Brighton Follow West London Sport on TwitterFind us on Facebookby Taboolaby TaboolaSponsored LinksSponsored LinksPromoted LinksPromoted LinksRecommended for youProperty Investment | Search AdsDubai Real Estate Investment Properties May Surprise YouProperty Investment | Search AdsUndoApartments for Sale | Search AdsApartments in Dubai Might Be Cheaper Than You ThinkApartments for Sale | Search AdsUndoHealth & Human Research7 Arthritis Causing Foods You Probably Eat Every DayHealth & Human ResearchUndoEasyvoyage[Photos] Top 30 of the most beautiful women in the worldEasyvoyageUndoCodigosi.com5 little everyday things to lose weightCodigosi.comUndoTopGadgetAdvisorAre You Looking For a Remedy For Neck Pain?TopGadgetAdvisorUndolast_img read more

Read More
Raiders’ Antonio Brown on a different level of importance than Incognito, Burfict

first_imgALAMEDA — It’s an easy Twitter hot take to connect the Richie Incognito dot to the Vontaze Burfict dot to the Antonio Brown dot. A bad boy trifecta guaranteed to poison the Raiders locker room.Only real life is a bit more complex and those three aren’t in the same realm when it comes to the 2019 Raiders and beyond.The Raiders made a massive commitment to Brown in the form of a three-year contract extension with more than $30 million guaranteed.They weren’t ready to commit to a deal with …last_img read more

Read More
The press in South Africa

first_imgThere are 23 daily and 14 weekly major urban newspapers in South Africa, most published in English. There are also a number of regional and community newspapers, most delivered free of charge, as well as a range of general and specialised news websites.Some 12.4-million South Africans buy the urban dailies, while community newspapers have a circulation of 5.5-million.Sections in this article:Trends in South African newspapers South Africa’s daily newspapersSouth Africa’s weekly newspapersSouth Africa’s news websitesRelated articlesUseful links Trends in South African newspapers South Africa has always had a courageous and opinionated press. For over 40 years the apartheid state tried to gag the country’s newspapers, using legislation, harassment and imprisonment, culminating in the late-1980s States of Emergency. Through all of this, South Africa’s press continued to report on all the news they could.With democracy in 1994, South Africa’s newspapers were freed from all restrictions. The country’s Constitution, adopted in 1996, explicitly protects the freedom of the press in its Bill of Rights. Section 16 states:Everyone has the right to freedom of expression, which includes – freedom of the press and other media; freedom to receive or impart information or ideas; freedom of artistic creativity; and academic freedom and freedom of scientific researchThe right in subsection (1) does not extend to- propaganda for war; incitement of imminent violence; oradvocacy of hatred that is based on race, ethnicity, gender or religion, and that constitutes incitement to cause harm. Reporters Without Borders ranks South Africa at 38 in its 2010 Press Freedom Index. This puts the country ahead of France (44), Italy (49), and the US (99).The development of the South African press since the end of apartheid has shown two significant trends: the stagnation and decline of the traditional mainstream newspapers, and the phenomenal growth of papers with a black, working class readership.The stagnation of South Africa’s mainstream press, which traditionally had a wealthy white readership, mirrors the trend in established newspapers in developed countries across the world. This stagnation is generally attributed to the growth of the internet since the dotcom crash of 2001, with more and more of those who can choosing to find their news online instead of on the printed page.On the other hand the opposite trend, the remarkable growth of newspaper readership in the lower end of the market, is a phenomenon seen in developing countries such as India and China. This is due to the vast improvement in the living standards in South Africa’s poorest communities, the major beneficiaries of change in this country. Their living conditions and general standard of living changed almost overnight as access to housing, electricity, running water, job opportunities and minimum wages came sweeping through under a new democratic government.In this vast new readership one paper stands out: Daily Sun. Launched in 2002 to fill the enormous gap in the newspaper market, this tabloid has seen its circulation rise from 78 000 in its first year to 513 291 in the first quarter of 2009 – and that is just copies sold. Its readership has increased from under half a million to 5-million for the period between January and December 2010 (South African Advertising Research Foundation).Daily Sun’s success has led to an increasing “tabloidisation” of South Africa’s newspaper industry, with a number of new tabloids being launched. These include the Afrikaans-language Son and English-language Daily Voice, both targeting working class coloured and, to a lesser extent, white readers in the Western Cape.Back to the top South Africa’s daily newspapers Note: Circulation: Number of copies sold. Data sourced from the Audit Bureau of Circulations South Africa (ABC) circulation figures for October to December 2010. Readers: Number of people who read the newspaper. Data sourced from the South African Advertising Research Foundation‘s All Media Products Survey (Amps) Average Issue Readership of Newspapers and Magazines, January 2010 to December 2010. Beeld Beeld is an Afrikaans-language daily, printed six days a week and distributed in Gauteng, Mpumalanga, Northern Province and KwaZulu-Natal. First published in 1974, the paper is owned by Media24.Website Facebook / TwitterOwned by: Media24 Editor: Tim du PlessisLanguage: AfrikaansCirculation: 85 004Readers: 506 000Circulation – Weekend Beeld: 83 800Readers – Weekend Beeld: 114 000Die Burger Afrikaans-language daily Die Burger, first published in 1915, is the biggest daily newspaper in the Western Cape, with separate editions for the Eastern and Western Cape. The paper is owned by Media24.Website Facebook / TwitterOwned by: Media24 Editor: Bun BooyensLanguage: AfrikaansCirculation: 69 956Readers: 490 000Circulation – Saturday Burger: 77 800Readers – Saturday Burger: 194 000Business Day As its name suggests, Business Day is a dedicated business newspaper, reporting on corporate news, black economic empowerment, economic policy, corporate governance and financial markets. It is owned by BDFM Publishers, a division of Avusa, and Avusa’s partner, London-based Pearson Plc.Website TwitterOwned by: AvusaEditor: Peter BruceLanguage: EnglishCirculation: 36 110Readers: 76 000Business Report Launched in 1995, Business Report is South Africa’s second financial daily, edited in Johannesburg but printed in three cities. It is inserted in all Independent Newspapers’ morning titles in Johannesburg, Cape Town, Durban and Pretoria.Website Facebook / TwitterOwned by: Independent Newspaper Group Editor: Jabulani SikhakhaneLanguage: EnglishCape Argus Independent Newspapers’ Cape Argus is an afternoon daily aimed at middle- to upper-income readers in Cape Town. Its readership consists of all races.Website TwitterOwned by: Independent Newspaper Group Editor: Chris WhitfieldLanguage: EnglishCirculation: 63 200Readers: 349 000Circulation – Saturday Argus: 48 050Readers – Saturday Argus: 213 000Circulation – Sunday Argus: 27 980Readers – Sunday Argus: 145 000Cape Times Independent Newspapers’ Cape Times, a daily published since 1876, aims at the middle classes of Cape Town. It has a mainly white and coloured readership.Website Facebook / TwitterOwned by: Independent Newspaper Group Editor:  Alide DasnoisLanguage: EnglishCirculation: 42 710Readers: 268 000The Citizen The Citizen is published six days a week and distributed mainly in Gauteng. The newspaper is owned by CTP/Caxton.Website Facebook / TwitterOwned by: Caxton Acting editor: Martin WilliamsLanguage: EnglishCirculation: 69 036Readers: 370 000Circulation – Saturday Citizen: 44 080Readers – Saturday Citizen: 181 000Daily Dispatch The first issue of the East London Daily Dispatch was published in 1898. The newspaper is the Eastern Cape’s biggest selling daily, with a Xhosa and English supplement published on Wednesdays. The Dispatch was edited by Donald Woods from 1965 until his arrest and banning in 1977 for exposing government responsibility for the death of Steve Biko. It is owned by Avusa.Website Facebook / TwitterOwned by: Avusa Editor: Mpumelelo Mkhabela  Language: EnglishCirculation: 27 200Readers: 269 000Circulation – Saturday Dispatch: 22 240Readers – Saturday Dispatch: 148 000Daily News Independent Newspapers’ Daily News, first published in 1878 as the Natal Mercantile Advertiser, is targeted at the middle market of Durban and the rest of KwaZulu-Natal.Website Owned by: Independent Newspaper Group Editor: Allen DunnLanguage: EnglishCirculation: 37 110Readers: 430 000Daily Sun Daily Sun is by far and away the largest newspaper in South Africa, and the first aimed at the black working class. A tabloid initially met with disdain by the established press, its huge sales – and the fact that it has made new newspaper readers out of millions of South Africans – have earned it respect. It offers more local news and gossip, focusing on events in ordinary people’s lives rather than national and international news.Website Owned by: Media24 Editor: Themba KhumaloLanguage: EnglishCirculation: 414 280Readers: 5 023 000Daily Voice The Daily Voice, an Independent Nespapers publication, is a tabloid aimed mainly at blue-collar workers of the Cape Flats. With its pay-off line “sex, scandal, skinder (gossip) and sport” the newspaper is unashamedly a South African take on UK tabloids such as the Sun. It is published in English – with plenty of Afrikaans slang thrown in – and was launched to compete with Son, Media24’s successful Afrikaans-language tabloid.Website: noneOwned by: Independent Newspaper Group Acting editor: Elliot SylvesterExecutive editor: Karl BrophyLanguage: EnglishReaders: 585 000Diamond Fields Advertiser Established in 1878, Independent Newspapers’ Diamond Fields Advertiser is based in Kimberley and targets the communities of the sparsely populated Northern Cape.Website: noneFacebookOwned by: Independent Newspaper Group Managing editor: Johan du PlessisLanguage: EnglishCirculation: 9 750Readers: 70 000The Herald Founded in 1845 as the Eastern Province Herald, the Herald is one of South Africa’s oldest newspapers. Its first edition – four pages – came out on 7 May 1845 and cost one penny. The Herald is owned by Avusa and distributed in the Eastern Cape, with its main base in Port Elizabeth.Website Facebook / TwitterOwned by: Avusa Editor: Heather RobertsonLanguage: EnglishCirculation: 22 390Readers: 256 000Isolezwe Isolezwe is the premier isiZulu newspaper, published Mondays to Fridays. The paper has also launched the first Zulu-language website in the world. It is owned by Independent Newspapers.Website Owned by: Independent Newspaper Group Editor: Mazwi XabaLanguage: isiZuluCirculation: 100 790Readers: 696 000The MercuryThe Mercury, published since 1852, is Durban’s morning newspaper. It is owned by Independent Newspapers. Its readership is 47% white, 18% black and the rest coloured and Indian.Website Owned by: Independent Newspaper Group Editor: Angela QuintalLanguage: EnglishCirculation: 33 330Readers: 275 000New AgeLaunched in December 2010, the New Age is a daily national newspaper published by TNA Media. The online version launched earlier, in September of the same year. The New Age is pro-government, but is said to have no formal ties with any political party. It’s also claimed to be “constructively critical”, according to former Minister in the Presidency Essop Pahad.WebsiteOwned by: TNA MediaEditor: Henry JeffreysLanguage: EnglishPretoria News Pretoria News, first published in 1898, is Independent Newspapers’ daily in the capital city. Mainly sold in Gauteng, it is also distributed in Mpumalanga and North West. Some 65% of its readers are black and 33% white.Website Owned by: Independent Newspaper Group Editor: Zingisa MkhumaLanguage: EnglishCirculation: 24 820Readers: 105 000Circulation – Weekend Pretoria News: 14 710Readers – Weekend Pretoria News: 37 000Son The world’s first Afrikaans tabloid, Son emulates British papers such as the Sun, focusing on scandal, gossip, entertainment and sport – and page three girls. The paper appears in four regional editions: Western Cape, Eastern Cape, Northern Cape and the central South African region. In the Western Cape province, it appears as a daily; in other provinces, it is a weekly paper. Son is owned by Media24.Website Owned by: Media24 Editor in Chief: Andrew KoopmanLanguage: AfrikaansCirculation: 115 100Readers: 1 039 000Circulation – Weekend Kaapse Son: 65 080Readers – Weekend Kaapse Son: 390 000Sowetan Sowetan is Daily Sun’s main competition, also aimed at an English-literate black readership. Initially distributed as a weekly free sheet in Soweto, the paper was transformed into a daily in 1981 to fill the void left by the Post, which was deregistered by the apartheid government. Sowetan is owned by Avusa.Website Facebook / TwitterOwned by: Avusa Editor in Chief: Bongani KeswaLanguage: EnglishCirculation: 125 490Readers: 1 522 000The Star The Star is published in Johannesburg and distributed throughout South Africa, with most sales in Gauteng. Once aimed exclusively at the white market, today over 50% of the Star’s readers are black. It is owned by Independent Newspapers. Launched in Grahamstown in the Eastern Cape in 1887 as the Eastern Star, the paper moved to Johannesburg in 1889.Website Facebook / TwitterOwned by: Independent Newspaper Group Editor: Moegsien WilliamsLanguage: EnglishCirculation: 143 080Readers: 574 000Circulation – Saturday Star: 105 030Readers – Saturday Star: 291 000The Times The Times was launched in 2007. The sister paper to the Sunday Times, it has a unique and experimental form of circulation: it is not available for sale, but rather is distributed free of charge to the Sunday Times’s 127 000 subscribers, from Monday to Friday. In tabloid format, it carries news that can be read in 20 minutes. It ties heavily into the Times website, providing additional content such as blogs, podcasts and video online.Website FacebookOwned by: Avusa Editor: Phylicia OppeltLanguage: EnglishReaders: 331 000Volksblad First published in 1904, Volksblad is the oldest Afrikaans daily in the country and the largest in the Free State and Northern Cape. It is owned by Media24.Website Owned by: Media24 Editor: Ainsley MoosLanguage: AfrikaansCirculation: 22 110Readers: 162 000Circulation – Saturday Volksblad: 19 070Readers – Saturday Volksblad: 62 000The Witness South Africa’s oldest newspaper, the Witness, serves English readers throughout KwaZulu-Natal, with most of its readers in greater Pietermaritzburg and inland KwaZulu-Natal. Owned by Media24, it was formerly known as the Natal Witness.Website Facebook / TwitterOwned by: Media24 Editor:  Fikile-Ntsikelelo MoyaLanguage: EnglishCirculation: 19 750Readers: 152 000Circulation – Saturday Witness: 22 250Readers – Saturday Witness: 171 000Back to the topSouth Africa’s weekly newspapers Note: Circulation: Number of copies sold. Data sourced from the Audit Bureau of Circulations South Africa (ABC) circulation figures for October to December 2010. Readers: Number of people who read the newspaper. Data sourced from the South African Advertising Research Foundation‘s All Media Products Survey (Amps) Average Issue Readership of Newspapers and Magazines, January 2010 to December 2010. City Press First published in 1982 as Golden City Press, City Press is aimed at the black market. Its name was changed in 1983 by its owners, Jim Bailey and the South African Associated Newspapers. Media24 acquired the paper in 1984. It is published on Sundays.Website Facebook / TwitterOwned by: Media24 Editor: Ferial HaffajeeLanguage: EnglishCirculation: 152 910Readers: 1 867 000Independent on Saturday The Independent on Saturday caters for the KwaZulu-Natal market. It is published by Independent Newspapers. Its readership is 47% Indian, 33% white and 15% black.Website Owned by: Independent Newspaper Group Editor: Clyde BawdenLanguage: EnglishCirculation: 48 160Readers: 280 000Isolezwe nge SontoLaunched on 30 March 2008, the newspaper is the Sunday edition of the daily distributed Isolezwe.  Its first ABC quarter figures proved it to be very popular in Durban.  It is a tabloid targeted at the Zulu-speaking middle class market in Kwazulu-Natal, and is owned by Independent Newspapers.WebsiteOwned by: Independent Newspaper GroupEditor: Mazwi XabaLanguage: isiZuluCirculation: 74 920Readers: 755 000Mail & GuardianMail & Guardian, formerly the Weekly Mail, was established in 1985 at the height of resistance to apartheid. When foreign donor funding started drying up for anti-apartheid organisations in the late 1980s, many of the country’s alternative newspapers – notably Grassroots, South, New African and New Nation – folded. The Weekly Mail, however, struck up a partnership with the Guardian of London, ensuring the paper’s continued existence. Today, Zimbabwean entrepreneur Trevor Ncube’s company, Newtrust Company Botswana Limited, has a majority share of 87.5% in Mail & Guardian, with the Guardian holding a 10% stake.Website TwitterOwned by: Mail & Guardian MediaEditor: Nic DawesLanguage: EnglishCirculation: 50 230Readers: 428 000Post Post was launched in the mid-1950s as “a racy read, spiced with sex, soccer and news”. Targeted at the Indian communities of KwaZulu-Natal and Gauteng, it is owned by Independent Newspapers. Post is published on Wednesdays, with the leisure and sport Weekend Post appearing on Fridays.Website Owned by: Independent Newspaper Group Editor: Khalil AniffLanguage: EnglishCirculation: 46 490Readers: 429 000Rapport Rapport is South Africa’s national Afrikaans Sunday newspaper. It is distributed countrywide and in Namibia. Owned by Media24, Rapport has the biggest Afrikaans-language market penetration in South Africa.Website Facebook / TwitterOwned by: Media24 Editor: Liza AlbrechtLanguage: AfrikaansCirculation: 242 310Readers: 1 396 000Soccer Laduma A specialist soccer newspaper published on a Wednesday, Soccer Laduma is aimed primarily at young lower-income black men – 87% of its readership is male. It is published by Media24.Website TwitterOwned by: Media24 Editor: Clint RoperLanguage: EnglishCirculation: 313 460Readers: 2 925 000Son The world’s first Afrikaans tabloid, Son emulates British papers such as the Sun, focusing on scandal, gossip, entertainment and sport – and page three girls. The paper appears in four regional editions: Western Cape, Eastern Cape, Northern Cape and the central South African region. It is owned by Media24 and published on Sundays3.Website Owned by: Media24 Editor in Chief: Andrew KoopmanLanguage: AfrikaansCirculation: 65 080 (Sunday)Readers: 389 000 (Sunday)Sunday Independent The Sunday Independent was established in 1995 and aims at readers in the higher-income bracket. Its main sales are in KwaZulu-Natal, Gauteng and the Northern Cape. Its readers are 47% black, 29% black, 11% coloured and 13% Indian. It is owned by Independent Newspapers.Website Owned by: Independent Newspaper Group Editor: Jovial RantaoLanguage: EnglishCirculation: 40 100Readers: 243 000Sunday Sun Established at the beginning of 2002 and aimed at black readers, Sunday Sun publishes content .largely of a tabloid natur Much of its audience are first-time newspaper readers. Owned by Media24 and published by RCP Media, Sunday Sun is sold countrywide as well as in Botswana, Lesotho and Swaziland.Website: noneOwned by: Media24 Managing editor: Minette FerreiraLanguage: EnglishCirculation: 227 040Readers: 2 371 000Sunday Times Avusa’s Sunday Times is South Africa’s biggest Sunday newspaper, read by 3.8-million people. The paper includes Sunday Times Magazine, Lifestyle, Business Times and Metro sections. Established in 1906, the Sunday Times is distributed all over South Africa and in neighbouring countries such as Lesotho, Botswana and Swaziland.Website FacebookOwned by: Avusa Editor: Ray HartleyLanguage: EnglishCirculation: 462 370Readers: 3 800 000Sunday Tribune The Sunday Tribune caters for KwaZulu-Natal readers. Its is published by Independent Newspapers.Website Owned by: Independent Newspaper Group Editor: Philani MgwabaLanguage: EnglishCirculation: 86 200Readers: 624 000Sunday World The Sunday World, launched in 1999, is a tabloid aimed mainly at black readers. Owned by Avusa, it is distributed in Gauteng, Mpumalanga, Limpopo and North West.Website Owned by: Avusa Editor: Wally MbheleLanguage: EnglishCirculation: 151 720Readers: 1 680 000Weekend Post Published on a Saturday, the Weekend Post is the major regional weekend newspaper in the Eastern Cape, with its core market in Port Elizabeth. It is owned by Avusa.Website Facebook / TwitterOwned by: Avusa Editor: Jeremy McCabeLanguage: EnglishCirculation: 24 510Readers: 218 000Back to the topSouth Africa’s news websites Independent Online The Independent Newspaper group’s news portal. Full local and international news, plus sections on business, sport, property, careers, technology, travel and more.News24 Media24’s online news portal, in partnership with several newspapers such as Beeld, Die Burger, City Press and Rapport. Full local and international news, plus sections on business, sport, science, motoring and more.Mail & Guardian Online One of the first news sites in Africa, this web companion for the weekly Mail & Guardian newspaper is updated daily with local, business and sports news, and features all the M&G’s insight and analysis, as well as links to The Teacher (the newspaper of the teaching profession), and more.Business Day More than just business news here – the newspaper’s site provides local, world & sports updates, as well online financial calculators and personalised listings of JSE share prices via e-mail.SABCnews.com News site of the South African Broadcasting Corporation. Specialises in breaking news from South Africa and the world, and provides links to audio and video bulletins.Die Burger Die Burger’s site updates breaking news throughout the day. A comprehensive local and international news portal, with all the sections, specials, features and interactivity we’ve come to expect from South African news sites.The Times The Times is the sister publication to South Africa’s best-selling Sunday paper, the Sunday Times. Its approach is to blur the line between print and electronic media, serving up not only news, business and sport, but blogs, podcasts and plenty of video.Business Report Independent Newspapers’ business site provides the top stories and features covering media, marketing and IT.Finance24 Media24’s business site contains breaking news, the latest financial indicators, company results and more.NetAssets Personal finance site pulling material from the Avusa stable. Updated regularly, providing the latest news, market reports, investment advice and a variety of handy online tools.Moneyweb Independent investment information, news, features, analysis and resources.Financial Mail Online features from the magazine. A search facility and archive of back issues makes this a handy business research resource.ITWeb Excellent, comprehensive, continually updating IT, Internet and technology news site.Bizcommunity Advertising and marketing news site.Back to the topRelated articles The media in South AfricaSouth Africa onlineSouth African televisionRadio in South AfricaSouth Africa’s commercial radio stationsSouth Africa’s public broadcasting radio stationsSouth Africa’s community radio stationsUseful links African Editors Forum Audit Bureau of Circulations South Africa Freedom of Expression Institute Institute for the Advancement of Journalism Avusa Journalism.co.za Media Development and Diversity Agency Media Institute of Southern Africa Media24 Press Ombudsman of South Africa Print Media South AfricaSouth African Advertising Research Foundation South African National Editors Forum 36 116 (ABC April-June 2010)last_img read more

Read More
Looking for a Reason to Jailbreak? How about Spotify and Google Voice?

first_imgYesterday, Swedish music service Spotifyannounced their application’s submission to Apple iTunes App Store. Spotify, which already boasts over 6 million users in Europe, is somewhat of an iTunes alternative – albeit with streaming tracks instead of downloads. However, the similarity between the two services leads some to believe that Apple, notorious for booting apps that duplicate iTunes functionality, won’t approve the new Spotify iPhone application. And in another example of Apple’s totalitarianism, the company also just pulled Google Voice and other third-party Google Voice applications from the App Store. Luckily for jailbreakers, problems like those above are less of an issue. There’s currently an open source Spotify client app available for download and the third-party GV Mobile app for Google Voice is coming soon. Spotify for iPhone JailbreakersLike the official Spotify iPhone client, the third party client app called Spot, available from Cydia, also requires a Premium account in order to work. Also like the official app, Spot lets you search for songs and build playlists. However, where the official client will let you cache playlists to listen to when the AT&T network fails or you lose your connection, the Spot application has yet to implement this type of feature according to a forum posting. That’s a big drawback, unfortunately, since the caching ability is precisely what makes Spotify feel less like a streaming service and more like a real iTunes alternative. There’s also another major issue for jailbreakers here in the U.S. looking to get on board with Spotify – the premium account. In order to run Spot, you need a premium account to sign into the app. However, in order to get a premium account, you have to sign up at Spotify.com, a site which currently prevents you from doing so because Spotify is not available in this country yet. So what good is an open source app if you don’t have a premium account, right? Fortunately, there are a few workarounds for this issue. For one, you could access the Spotify web site using a UK-based (or other European country-based) proxy server. A quick Google search presented us with several options for doing so, although we won’t point to any exact resources since this isn’t exactly the most legal way of going about things. Let’s just say this: we got to the sign up page and it was only a matter of putting in our name and account details. Another option is to purchase an account from an overseas friend who has access to the service in their country. Have them purchase the account and you pay them back after they give you the username/password. (Obviously, you’d want to go with a real friend you trust here, not some random stranger from the internet.)Either way, getting access to Spotify via Spot is a bit more difficult than we hoped it would be, but it’s not impossible if you’re really motivated. GV Mobile Coming to Cydia Although there aren’t any Google Voice alternatives available just yet, we hear that one in particular is coming soon. The third-party client application GV Mobile was among the Google Voice apps just pulled from the App Store. According to a tweet from the developer Sean Kovacs, he plans to upload the latest version of the application to Cydia (“or similar”…perhaps referring to Icy) soon. You may want to follow his Twitter account for more details as to when that occurs.For more details on jailbreaking, check out our how-to guide here. 8 Best WordPress Hosting Solutions on the Market sarah perez A Web Developer’s New Best Friend is the AI Wai… Why Tech Companies Need Simpler Terms of Servic… Top Reasons to Go With Managed WordPress Hosting Related Posts Tags:#Apple#How To#news#web last_img read more

Read More
Raza claims innocence of illegal betting on IPL, PCB asks for inquiry

first_imgThe Pakistan Cricket Board on Tuesday said that Akram Raza’s case warranted a full-scale inquiry even as the former Pakistan off-spinner pleaded innocence in the illegal IPL betting case, saying that his arrest was a “set-up”.A senior official said that the board will have to review whether to appoint Raza to the umpires’ panel for the forthcoming Pakistan ‘A’ and Afghanistan series in view of the betting case against him.Raza, a former off-break bowler who played nine Tests and 49 One-day Internationals, was arrested on Saturday with six others after a police raid on a plaza in Gulberg area for running a betting racket.Police have charged seven people, including Raza for taking illegal bets on the Indian Premier League (IPL) matches.Raza, who is now a first-class umpire, got bail on Monday, but will have to appear before a court next week in connection with the case.Sultan Rana, who heads the domestic cricket section in the PCB, said that it was too early to say whether Raza was innocent or not.”Certainly the case warrants an inquiry and we will decide on that soon. It is a serious thing because of the sensitivities involved in fixing issues,” he said.”The board will like to hear both sides of the story and we will give Raza a fair hearing when the inquiry is conducted,” he said.Rana conceded that because of the case the board will have to see if Raza can be given an assignment in the upcoming Pakistan ‘A’ and Afghanistan series, scheduled to be held in the country.advertisementBut Raza said he was innocent and would fight his case.”I will prove my innocence because I don’t want my umpiring career derailed now. I have already gone through enough in the past as well and I will fight my case through my lawyer,” he said.Raza said that he was called to the plaza by a friend and then the police raided the place.”I really don’t know why I have been trapped in this case but I have nothing to do with any betting racket on the IPL matches. I will also be writing to the Pakistan Cricket Board to inform them of my innocence,” he said.The off-spinner was one of six players fined by the Justice Malik Qayyum judicial commission after a match-fixing inquiry against Pakistani players between 1998 and 2000.last_img read more

Read More
Lakers’ Lonzo Ball to miss 4 to 6 weeks with sprained left ankle

first_imgLos Angeles Lakers guard Lonzo Ball (2) is carried off the court by Michael Beasley, left, and Lance Stephenson after Ball sustained an injury during the second half of an NBA basketball game against the Houston Rockets, Saturday, Jan. 19, 2019, in Houston. (AP Photo/Eric Christian Smith)LOS ANGELES — Already without injured star LeBron James, the Los Angeles Lakers will be missing guard Lonzo Ball for the next four to six weeks after an MRI on Sunday showed a sprained left ankle.Ball was injured in the third quarter of the Lakers’ 138-134 overtime loss at Houston on Saturday night. He remained on the court for a couple of minutes talking with trainers before he was helped to his feet where he hopped on his right foot for a few steps before being carried off the court and to the locker room by teammates Lance Stephenson and Michael Beasley.ADVERTISEMENT Sports Related Videospowered by AdSparcRead Next US judge bars Trump’s health insurance rule for immigrants Seeing similarities between Adrien Broner and Floyd Mayweather, Jerwin Ancajas confident Manny Pacquiao will beat ‘Money’ in case of rematch SEA Games hosting troubles anger Duterte View comments Private companies step in to help SEA Games hosting Lacson backs proposal to elect president and vice president in tandem Grace Poe files bill to protect govt teachers from malicious accusations LATEST STORIES PH underwater hockey team aims to make waves in SEA Games PLAY LIST 02:42PH underwater hockey team aims to make waves in SEA Games01:44Philippines marks anniversary of massacre with calls for justice01:19Fire erupts in Barangay Tatalon in Quezon City01:07Trump talks impeachment while meeting NCAA athletes02:49World-class track facilities installed at NCC for SEA Games02:11Trump awards medals to Jon Voight, Alison Krauss MOST READ Don’t miss out on the latest news and information. ‘We are too hospitable,’ says Sotto amid SEA Games woes An MRI revealed a Grade 3 sprain, the team tweeted Sunday.James has missed the Lakers’ last 13 games with a strained left groin.FEATURED STORIESSPORTSPrivate companies step in to help SEA Games hostingSPORTSUrgent reply from Philippine ‍football chiefSPORTSWin or don’t eat: the Philippines’ poverty-driven, world-beating pool starsLos Angeles hosts Golden State on Monday night. Oil plant explodes in Pampanga town Oil plant explodes in Pampanga townlast_img read more

Read More
Kansas nerd box score

first_imgkuThis nerd box score is about as boring as the game itself was. OSU’s field position continues to be just incredible. I think it is probably top five in the country in average starting field position. That’ll be big in the last three games.Swing points will also be monstrous. One good thing of late is that OSU hasn’t been ceding negative swing points since the TCU game. If the Pokes get inside the 25, they’ve been scoring. They just haven’t been getting inside the 25 as often as they’d like.It has to be demoralizing as a Kansas player (or fan) that only 71 of your yards weren’t wasted (resulted in points). That is so, so bad.“Of slight concern but not really because it’s Kansas” for OSU: 80 percent offensive efficiency — a higher number here is better. Ideally, if you’re above average, you want to gain more yards on offense than your opponent has been giving up all year. I realize some of these were taken away by the Gilbert kick return, but still, something to keep an eye on.If you’re looking for the comments section, it has moved to our forum, The Chamber. You can go there to comment and holler about these articles, specifically in these threads. You can register for a free account right here and will need one to comment.If you’re wondering why we decided to do this, we wrote about that here. Thank you and cheers!last_img read more

Read More
10 months agoFulham boss Ranieri: I’ve contacted Mourinho. He’ll be back

first_imgFulham boss Ranieri: I’ve contacted Mourinho. He’ll be backby Paul Vegas10 months agoSend to a friendShare the loveFulham boss Claudio Ranieri expects Jose Mourinho to bounce back from his sacking at Manchester United.Ranieri revealed he has been in touch with the Portuguese coach to pass on his support.He said: “I sent a message with him. We are very friendly. I think a man like Mourinho has to come back soon, so too Antonio Conte. These managers are the heart of football. They win in every country. It’s good for all the managers to see them on the pitch.”Mourinho famously wore a tracksuit furnished with Ranieri’s initials after the Italian coach was dismissed by Leicester less than a year after winning the Premier League title with the club. TagsTransfersAbout the authorPaul VegasShare the loveHave your saylast_img read more

Read More
International Film Submissions Now Open – Vaughan International Film Festival

first_imgAdvertisement LEAVE A REPLY Cancel replyLog in to leave a comment Advertisement Login/Register With: Advertisement This year’s festival will run from May 14 – 17, 2018. Submissions for the early bird deadline is December 31, 2017. High school student submissions are also open. Please see website for further information; https://www.vaughanfilmfestival.comAbout VFF: The Vaughan Film Festival is an exciting four-day festival showcasing Canadian and international multigenre short film. As a not-for-profit organization, the Festival is committed to promoting and furthering arts education. It also supports the arts community by granting various scholarships and bursaries to young filmmakers, art students and educational institutions in the city of Vaughan Facebook Vaughan, Ontario – It’s that time of year again! International film submissions are now open! Now in its 6th edition, the Vaughan International Film Festival’s exciting 4-day event proudly showcases both local and international talent. Filmmakers from around the world can submit their short film and get a chance to take home a Golden Reel Award!Last year’s winners include Lieven Vanhove from Belgium who took home three awardsincluding Best Film, Best Cinematography and Best Director for Nimmer! Canada’s own Alexandre Gourgeon won Best Documentary for his film I Am The Wolf. Italian Director Luigi Pane won the Audience Award for his film Black Comedy.Student submissions are also open! Ontario high school students can have their short films on the big screen and the winning school will receive $2000.00 towards the department that assisted them in creating the film. Twitterlast_img read more

Read More